Coaching startende leerkrachten

Voor een startende leerkracht is het soms een hele kunst om alle ballen in de lucht te houden; voorbereiding, planning en organisatie van de leerstof. Daarnaast werk je hard aan het klassenmanagement, het creëren van een veilig pedagogisch klimaat, het geven van instructie én moet je ook nog rekening houden met verschillen. Het is een uitdaging!

Ik gun alle startende leerkrachten goede coaching en begeleiding. Ik werk vanuit de krachten en kwaliteiten van de leerkracht. Samen werken we toe naar de geformuleerde doelen. Door een positieve en ontwikkelingsgerichte aanpak ontwikkelt een  leerkracht een sterk zelfbeeld, meer zelfvertrouwen én werkplezier!

Tijdens de coaching wordt gebruik gemaakt van verschillende instrumenten. Bijvoorbeeld het iCalt-instrument en/of het TROJKA-model. Daarnaast maak ik gebruik van Human Dynamics en Transactionele Analyse. De coaching kan op verschillende manieren worden vormgegeven:

-Coaching gesprekken na schooltijd

-Coaching en begeleiding in de klas (observatie en feedbackgesprek)

-Samen een (gedeelte van) de les geven

-Coaching m.b.v. video-opnames

-Lesson-study; samen een les voorbereiden

-Coaching op afstand (telefoon, mail, videocall).

Samen werken aan een vliegende start in het onderwijs