In één dag meer rust in jouw klas?
Zicht op jouw groep
&
tips en tools waar je mee verder kunt.
Wil jij meer rust in jouw klas?
Je bent waarschijnlijk op deze pagina gekomen, omdat je je afvraagt hoe je meer rust in jouw klas kunt krijgen. Je wilt graag rust in jouw groep, maar vraagt je af hóe.
Rust in de klas is fijn voor jou én voor de groep. Ik krijg vaak de vraag: “Waar ligt het aan dat het zo onrustig is. Ik kan er de vinger niet opleggen?”
Als licentie Specialist Klasse(n)Kracht® heb ik al veel leerkrachten begeleid in het terug krijgen van rust in de klas en weet dus ook uit ervaring dat onrust veel verschillende oorzaken kan hebben. Soms zijn het patronen die in een groep ontstaan zijn die je als leerkracht niet ziet of niet kúnt zien, doordat je alle ballen in de lucht moet houden.
Hoe fijn zou het dan zijn dat er even een onafhankelijk iemand mee zou kunnen kijken?
Wat heb jij nodig om weer rust in jouw klas te krijgen?
Zicht op
wat de onrust in jouw klas geeft
Voor jouw gevoel heb je goed zicht op de groep, maar toch komen er soms heel onverwachte dingen om de hoek. Het is onrustig als jij even een kop koffie gaat halen, er wordt stiekem gepraat wanneer jij iets op het bord noteert. En net als jij even een korte verlengde instructie geeft, hoor je vanuit de groep: ‘Hou eens op!’ Je vraagt je af hoe de lijntjes lopen in de klas en wat er gebeurt als jij even jouw blik ergens anders op gericht hebt.
Je wilt antwoord op de vraag: Wat gebeurt er nu precies in mijn groep?
Zicht op
hoe kinderen met elkaar omgaan
De sfeer in jouw klas is wisselend. Wanneer de groep in de klas aan het werk is, gaat het eigenlijk wel prima. Maar zodra ze in een vrije situatie komen zoals buiten spelen of de gymles ontstaat er gedoe. Een spel samen spelen leidt altijd tot ruzies, die dan de hele dag een beetje door blijven sudderen. Hoe komt dat toch?
Je zou graag antwoord willen hebben op de vraag hoe kinderen met elkaar omgaan in jouw groep.
Zicht op
het groepsvormingsproces
En toch twijfel je af en toe of je de goede dingen ziet en doet: Zou ik het op sommige momenten toch anders aan moeten pakken? Ik merk dat de groep anders gaat reageren, hoe krijg ik dat bijgestuurd?
Het begint er steeds meer op te lijken dat de groep niet verder komt in de fases van het groepsvormingsproces, maar voor jouw gevoel heb je alles uit de kast gehaald. En ís het wel zo, zoals ik dénk dat het is. Heb ik niet ergens een blinde vlek? Wat zou het fijn zijn als er even iemand mee zou kunnen kijken.
Hoe zou het zijn als je in één dag zou weten hoe je meer rust in jouw groep kunt krijgen?
Én…
Je alle antwoorden krijgt op de vragen over het groepsproces in jouw groep.
Je samen met mij zicht op de groep krijgt.
Je in 1,5 uur weet wat je moet doen om het groepsproces bij te sturen.
Je tips en tools krijgt waar je de volgende dag mee verder kunt.
Je weet hoe je van jouw groep een fijne groep kunt maken.
Je weer met plezier voor de groep staat.
Stuur me dan nu een mailtje!
Wil jij rust in jouw groep?
Zicht op wat de onrust in jouw groep veroorzaakt.
Zicht op het groepsvormingsproces.
Zicht op hoe kinderen met elkaar omgaan.
In één dag krijg je zicht op jouw groep en heb je tips en tools om van een onrustige groep een rustige groep te maken.
Hoe?
Ik kom een uur bij jou in de klas kijken en daarna hebben we een nabespreking van 1,5 uur mét tips en tools waar jij mee verder kunt.
Kosten? €197,-
FAQ
Wat wil je zien als je komt kijken?
Het liefst een les of situatie waar jij het meeste last van hebt. Dus bijvoorbeeld het moment van buitenspelen en de overgang naar de volgende les.
Wanneer is de nabespreking?
De nabespreking is aansluitend aan de observatie. In ieder geval op dezelfde dag.
Wie moeten er bij de nabespreking aanwezig zijn?
In ieder geval jij als leerkracht. 😉 Maar als je het fijn vindt om jouw duo-collega of intern begeleider erbij te vragen, is dat natuurlijk ook mogelijk.