Soms komen dingen op je pad. 2016 was zo’n jaar.
Er was een pad en er waren zijwegen. Er was een puzzel en die bestond uit een heleboel stukjes. Maar, hoe bewandel je zijwegen? Hoe pas je die stukjes in elkaar tot die ene puzzel. En moet het dan meteen compleet zijn? Of geef je jezelf de tijd en de ruimte om die stukjes te zoeken?
Eén van de prachtig omschreven eigenschappen van Covey (2010. Het doel, míjn doel, míjn missie; kinderen in een veilig pedagogisch klimaat te laten leren, ontdekken en ontwikkelen. Leerkrachten die elke dag met plezier naar school gaan en bezig kunnen zijn met hún missie en persoonlijk meesterschap. Om dat doel te bereiken wil ik mijn opgedane kennis en kunde gaan delen! Samen met leerkrachten regie voeren op groepsprocessen. Samen zoeken naar de sleutel om van een klas een groep te maken waarin iedereen zich veilig voelt en waarin iedereen kan en mag zijn wie hij is. Pas dán komen talenten naar boven en komen kinderen tot leren!
Ik wens iedereen een talentvol 2017!
Een mooie start! Wat een prachtige keuze voor ‘meesterschap’.
Dank je wel Lia! Samen zorgen we ervoor dat alle kinderen met plezier naar school gaan. Pas dán komen ze tot leren en ontwikkelen.